parchekani P, hashemi S S, eftekhari A R, imani khoshkhoo M H. Impact of Decisive Factors in Sustainable Branding on Coastal Tourism destinations
(Case study: Chabahar coastal zone). MJSP 2017; 21 (4) :35-58
URL:
http://hsmsp.modares.ac.ir/article-21-16193-fa.html
پرچکانی پروانه، هاشمی سید سعید، افتخاری عبدالرضا رکن الدین، ایمانی خوشخو محمدحسین. تاثیر عوامل تعیین کننده در برندسازی پایدار مقاصد گردشگری ساحلی (مطالعه موردی: منطقه ساحلی چابهار). آمایش فضا و ژئوماتیک. 1396; 21 (4) :35-58
URL: http://hsmsp.modares.ac.ir/article-21-16193-fa.html
1- دانشجوی دکتری مدیریت گردشگری، دانشگاه علم و فرهنگ، تهران، ایران
2- دانشیار دانشگاه علم و فرهنگ، تهران، ایران
3- استاد جغرافیای روستایی دانشگاه تربیت مدرس
4- دانشیار دانشگاه علم و فرهنگ
چکیده: (4204 مشاهده)
چکیده برندسازی مقصد گردشگری؛ فرآیندی است که از طریق آن، یک مقصدگردشگری ویژگیهای کانونی خود را پرورش میدهد، توسعه میبخشد و به مخاطبان اصلی خود عرضه میدارد، می تواند شهرت بسازد، شهرت خود را استقرار بخشد، تقویت کند و یا حتی تغییر دهد که این امر در مقاصد گردشگری اهمیت زیادی دارد ولی با توجه به ابعاد پایداری کم تر مورد توجه قرار گرفته است. این پژوهش با هدف واکاوی ظرفیت ها و عوامل موجود در ارتباط با برندسازی پایدار مقاصد گردشگری ساحلی و با توجه به ابعاد مختلف زیست محیطی، اقتصادی، فرهنگی- اجتماعی و نهادی با روش توصیفی- تحلیلی در جامعه آماری 1125 نفری در چهار سطح مختلف(جامعه محلی، گردشگران، صاحبان کسب و کار و مدیران) در منطقه ساحلی چابهار انجام شده است. نتایج این پژوهش حاکی از این است که وضعیت موجود برند سازی در منطقه ساحلی چابهار با توجه به ابعاد چهارگانه پایداری در سطح نامطلوب است و در بین عوامل تعیین کننده کلیدی در برندینگ پایدار مقاصد گردشگری در منطقه ساحلی چابهار، سهم تمامی موارد قابل توجه است ولی تاثیر عوامل نهادی از اهمیت بالاتری برخوردار است.
نوع مقاله:
علمی پژوهشی، مستخرج از پایان نامه |
موضوع مقاله:
مدلها، تکنیک ها و روش های برنامه ریزی دریافت: 1396/10/13 | پذیرش: 1396/10/24 | انتشار: 1398/10/19