دوره 16، شماره 4 - ( 1391 )                   جلد 16 شماره 4 صفحات 88-67 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


1- دانشجوی کارشناسی ارشد سیستم های اطلاعات مکانی، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی،‌تهران، ایران
2- دانشیار سیستم های اطلاعات مکانی، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران،‌ ایران
3- - استادیار سیستم های اطلاعات مکانی، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، تهران، ایران
4- استادیار مهندسی نقشه‌برداری، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
چکیده:   (4660 مشاهده)
بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات صنعت گردشگری را در جهان به کلی دگرگون کرده و باعث شده به عنوان یک صنعت بین المللی و بزرگ ترین تولیدکننده مشاغل در جهان شناخته شود. در گردشگری همواره کاربران به اطلاعات خاصی درباره محیط اطراف نیاز دارند؛ دسترسی به این اطلاعات موجب به کارگیری خدمات مکان مبنا در حوزه گردشگری شده است. هدف اصلی این مقاله طراحی و اجرای یک سیستم ارزیابی چندمعیاره گردشگری در محیط همراه است. برای طراحی و پیاده سازی سیستم گردشگری از مدل مرجع پردازشگری توزیع یافته باز استفاده شد. سیستم گردشگری پیاده­سازی شده نوع خاصی از خدمات مکان مبنا را با در نظر گرفتن ترجیحات گردشگر برای کاربران فراهم می­کند. این سیستم برای انتخاب بهینه رستوران­ها از هفت معیار: کیفیت غذا، سطح قیمت، اینترنت بی­سیم رایگان، دستگاه کارت خوان، محیط رستوران، موسیقی زنده و پارکینگ استفاده می­کند. علاوه بر این، گردشگران قادرند راهبرد تصمیم­گیری مورد علاقه خود را انتخاب کنند و سیستم بر اساس آن راهبرد، ارزیابی چندمعیاره را برای گردشگران انجام دهد. آزمون برنامه کاربردی گردشگری روشن کرد که سطح شخصی سازی در سیستم­های گردشگری همراه با به کار گیری روش­های ارزیابی چندمعیاره بهبود می یابد.  
متن کامل [PDF 542 kb]   (5090 دریافت)    

دریافت: 1390/11/15 | پذیرش: 1391/8/29 | انتشار: 1391/12/12

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.