1
استادیار گروه جغرافیا، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
2
استادیار گروه جغرافیا، دانشگاه تربیت مدرس
3
دانشجوی کارشناسی ارشد جغرافیای طبیعی، دانشگاه تربیت مدرس
چکیده
این مقاله با استفاده از نقشههای توپوگـرافی 50000 :1، نقشههای زمـینشناسی 1:250000، نقشههای کاربری اراضی 1:250000 و آمار ایستگاههای هواشناسی و هیدرومتری ایمنی جادههای منطقه مطالعه شده (با توجه به پارامترهای مخاطرات محیطی) بررسی شده است. لایههای اطلاعاتی مختلف جدولی و نقشهای با توجه به توزیع فضایی، زمان و شدت اثر مخاطرات روی هم انطباق داده شدهاند؛ سپس طی یک بررسی میدانی به کمک آثار و شواهد موجود و با درنظرگرفتن اطلاعات ذکرشده، نقشههای حساسیت زمینشناسی، مخاطرات اقلیمی، هیدرولوژیک و مخاطرات ژئومورفولوژیک ترسیم شدهاند. در نهایت با انطباق سه نقشه مذکور، نقشه مخاطرات محیطی محور ارتباطی سنندج ـ مریوان استخراج شد. بر اساس آن 65 درصد از طول محور ارتباطی مورد نظر از نقاط با خطر بسیار زیاد، 25 درصد از نقاط با خطر زیاد و 10 درصد از نقاط با خطر متوسط عبور می کنند.
فرج زاده اصل,منوچهر , شایان,سیاوش و باقدم,عثمان . (1384). ارزیابی ایمنی جادهای با رویکرد مخاطرات محیطی: مسیر سنندج ـ مریوان با استفاده از GIS. آمایش فضا و ژئوماتیک, 9(1), 1-15.
MLA
فرج زاده اصل,منوچهر , شایان,سیاوش , و باقدم,عثمان . "ارزیابی ایمنی جادهای با رویکرد مخاطرات محیطی: مسیر سنندج ـ مریوان با استفاده از GIS", آمایش فضا و ژئوماتیک, 9, 1, 1384, 1-15.
HARVARD
فرج زاده اصل,منوچهر,شایان,سیاوش,باقدم,عثمان. (1384). 'ارزیابی ایمنی جادهای با رویکرد مخاطرات محیطی: مسیر سنندج ـ مریوان با استفاده از GIS', آمایش فضا و ژئوماتیک, 9(1), pp. 1-15.
CHICAGO
منوچهر فرج زاده اصل, سیاوش شایان و عثمان باقدم, "ارزیابی ایمنی جادهای با رویکرد مخاطرات محیطی: مسیر سنندج ـ مریوان با استفاده از GIS," آمایش فضا و ژئوماتیک, 9 1 (1384): 1-15,
VANCOUVER
فرج زاده اصل,منوچهر,شایان,سیاوش,باقدم,عثمان. ارزیابی ایمنی جادهای با رویکرد مخاطرات محیطی: مسیر سنندج ـ مریوان با استفاده از GIS. آمایش فضا و ژئوماتیک, 1384; 9(1): 1-15.