1- اسماعیل زاده حسن، کوزه گر لطفعلی، علیان مهدی، آدینه وند علی اصغر(1395) فراتحلیلی بر پژوهش های حوزه ی حکمروایی شهری در ایران. برنامهریزی و آمایش فضا، دوره20، شماره1، صص.40-1.
2- برک پور، ناصر و اسدی، ایرج (1395). مدیریت و حکمرانی شهری. تهران.، دانشگاه هنر. معاونت پژوهشی.
3- چشم میشی، محسن، اجزاء شکوهی، محمد، (1396)، نگرشی بر حکمروایی هوشمند به عنوان پارادایمی نوین در مدیریت شهری، دومین همایش بیت المللی گردشگری، جغرافیا و محیط زیست پاک، تهران.
4- ربانی طاها، افتخاری عبدالرضا رکن الدین، مشکینی ابوالفضل، رفیعیان مجتبی(1397) تحلیل موانع نهادی آینده حکمروایی توسعه پایدار کلانشهر تهران. برنامهریزی و آمایش فضا، دوره22، شماره1، صص.153-124.
5- رشنوفر, آیت؛ مسلم عارفی و علی حسنوند، ۱۳۹۵، بررسی اصول شهر هوشمند و کاربرد های آن در اداره و حکمرانی شهری، اولین کنفرانس ملی شهر هوشمند، قم، شرکت مشاوران شهر هوشمند.
6- روستایی، شهریور، پورمحمدی، محمدرضا، قنبری، حکیمه (1396)، بررسی نقش ساختاری حکمروایی خوب شهری در ایجاد شهرهای هوشمند (نمونه مورد مطالعه: شهرداری تبریز)، نشریه پژوهش و برنامه ریزی شهری، سال هشتم، شماره سی و یکم، ص 146-123.
7- قهرمانی، علی، برادران، محمدمهدی، مرآتی، احسان (1395)، نقشه مفهومی حکمروایی هوشمند مبتنی بر درهم تنیدگی انگاره های زیست بوم حکمروایی خوب، اولین کنفرانس ملی شهر هوشمند.
8- مرادی، شیما (1397)، بررسی سیر موضوعی مطالعات حوزه شهر هوشمند. پژوهشنامه علم سنجی، دوفصلنامه علمی پژوهشی دانشگاه شاهد/ زودآیند، دوره7، شماره3، صص.45-20.
9- موحد علی، قاسمی کفرودی سجاد، کمان رودی موسی، ساسان پور فرزانه (1394) بررسی توسعه محلههای شهری با تاکید بر الگوی حکمروایی خوب شهری مورد مطالعه (منطقه ۱۹ شهرداری تهران). برنامهریزی و آمایش فضا، دوره19، شماره1، صص. 180-147.
10- Alawadhi, S., & Scholl, H. J. (2016). Smart Governance: A Cross-Case Analysis of Smart City Initiatives. In 2016 49th Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS) (pp. 2953-2963). IEEE.
11- Alonso, R. G., & Lippez-De Castro, S. (2016). Technology helps, people make: A smart city governance framework grounded in deliberative democracy. In: Gil-Garcia J., Pardo T., Nam T. (eds) Smarter as the New Urban Agenda. Public Administration and Information Technology, vol 11, pp 333-347. Springer, Cham. Doi: https://doi.org/10.1007/978-3-319-17620-8_18.
12- Bibri, S.E. The IoT for smart sustainable cities of the future: An analytical framework for sensor-based big data applications for environmental sustainability. Sustain. Cities Soc. 2018, 38, 230–253.
13- Bolívar, M. P. R. (2016). Mapping Dimensions of Governance in Smart Cities: Practitioners versus Prior Research. In Proceedings of the 17th International Digital Government Research Conference on Digital Government Research, 312-324. Shanghai: China, ACM. Doi: http://doi.acm.org/10.1145/2912160.2912176
14- Bolívar, M. P. R., & Meijer, A. J. (2015). Smart Governance Using a Literature Review and Empirical Analysis to Build a Research Model. Social Science Computer Review, 0894439315611088
15- Bonsón, E., Royo, S., & Ratkai, M. (2015). Citizens' engagement on local governments' Facebook sites. An empirical analysis: The impact of different media and content types in Western Europe. Government Information Quarterly, 32(1), 52-62. Doi: https://doi.org/10.1016/j.giq.2014.11.001. [14]
16- Boyd, O. P. (2008). Differences in eDemocracy parties' eParticipation systems. Information Polity, 13(3,4), 167-188.
17- Castelnovo, W.; Misuraca, G.; Savoldelli, A. Smart cities governance: The need for a holistic approach to assessing urban participatory policy making. Soc. Sci. Comput. Rev. 2015, 34, 724–739.
18- E_endi, D.; Syukri, F.; Subiyanto, A.F.; Utdityasan, R.N. Smart city Nusantara development through theapplication of Penta Helix model (A practical study to develop smart city based on local wisdom). InProceedings of the 2016 International Conference on ICT For Smart Society (ICISS), Surabaya, Indonesia, 20–21 July 2016; pp. 80–85.
19- Janowski, T., Pardo, T. A., & Davies, J. (2012). Government information networks-mapping electronic governance cases through public administration concepts. Government Information Quarterly, 29 (supplement 1), S1-S10. Doi: https://doi.org/10.1016/j.giq.2011.11.003. [40]
20- Janssen, M., & Estevez, E. (2013). Lean government and platform-based governance—Doing more with less. Government Information Quarterly, 30 (supplement 1), S1-S8. Doi: https://doi.org/10.1016/j.giq.2012.11.003. [41]
21- Khan, G.F. (2015). The Government 2.0 utilization model and implementation scenarios. Information Development, 31(2), pp.135-149. Doi: https://doi.org/10.1177/0266666913502061.
22- Khan, Z., Anjum, A., Soomro, K., & Tahir, M. A. (2015). Towards cloud based big data analytics for smart future cities. Journal of Cloud Computing, 4(2), 1-11. Doi: https://doi.org/10.1186/s13677-015-0026-8.
23- Khan, Z., Ludlow, D., Loibl, W., & Soomro, K. (2014). ICT enabled participatory urban planning and policy development: The UrbanAPI project. Transforming Government: People, Process and Policy, 8(2), 205-229.]
24- Macke, J.; Casagrande, R.M.; Sarate, J.A.R.; Silva, K.A. Smart city and quality of life: Citizens’ perception in a Brazilian case study. J. Clean. Prod. 2018, 182, 717–726.
25- Martin, C.; Evans, J.; Karvonen, A.; Paskaleva, K.; Yang, D.; Linjordet, T. Smart-sustainability: A new urbanfix? Sustain. Cities Soc. 2019, 45, 640–648.
26- Meijer, A. J., & Bolívar, M. P. R. (2016). Governing the smart city: a review of the literature on smart urban governance. International Review of Administrative Sciences, 82(2), 392-408. Doi: https://doi.org/10.1177/0020852314564308. [64]
27- Meijer, A. J., Gil-Garcia, J. R., & Bolívar, M. P. R. (2016). Smart City Research Contextual Conditions, Governance Models, and Public Value Assessment. Social Science Computer Review, 34(6), 647-656. Doi: https://doi.org/10.1177/0894439315618890.
28- Scholl, H. J. (2012). Five trends that matter: Challenges to 21st century electronic government. Information Polity, 17(3,4), 317-327. Doi: https://doi.org/10.3233/IP-2012-0280
29- Scholl, H. J., & AlAwadhi, S. (2016a). Creating Smart Governance: The key to radical ICT overhaul at the City of Munich. Information Polity, 21(1), 21-42. Doi: https://doi.org/10.3233/IP-150369. [86]