دوره 17، شماره 4 - ( 1392 )                   جلد 17 شماره 4 صفحات 156-129 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Fatemi M, shahvali M. Explanantion of Communication and Informatnion Model for Extension of Theocentrism Organic Farming. MJSP 2014; 17 (4) :129-156
URL: http://hsmsp.modares.ac.ir/article-21-11724-fa.html
فاطمی مهسا، شاه ولی منصور. تبیین نظام ارتباطات و اطلاع رسانی ترویج کشاورزی ارگانیک با حکمت توحیدی. برنامه‌ریزی و آمایش فضا. 1392; 17 (4) :129-156

URL: http://hsmsp.modares.ac.ir/article-21-11724-fa.html


1- دانشجوی دکتری/دانشگاه شیراز
2- استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز
چکیده:   (6935 مشاهده)
به دلیل نگرانی¬ عمومی از ناسالم بودن غذا، تهدید سلامت افراد و تخریب منابع¬طبیعی، کشاورزی ارگانیک که بر تولید محصولات سبز تأکید دارد کانون توجّه قرار گرفته است. ولی بی¬توجّه به حکمت، به عنوان عنصرگم¬شده عصر اطلاعات، نظام¬-های ارتباطی و اطلاعاتی مبتنی بر بینش صرف علمی، قادر به ترویج کشاورزی ارگانیک نیستند. ولی تبیین آنها بر مبنای حکمت توحیدی می¬تواند برای این منظور، نقش بسزایی ایفا ¬کند. مقاله¬ حاضر با روش¬ مطالعات کتابخانه¬ای- اسنادی اصول کشاورزی ارگانیک را در راستای حکمت توحیدی بازتعریف می کند و الگوی ارتباطی و اطلاع¬رسانی متناسب با آن را برای تولید محصولات سبز طراحی و پیشنهاد می نماید.
متن کامل [PDF 372 kb]   (3059 دریافت)    
نوع مقاله: تحلیلی مقایسه ای | موضوع مقاله: برنامه ریزی روستائی و عشایری|برنامه ریزی زیست محیطی و توسعه پایدار
دریافت: 1392/2/25 | پذیرش: 1392/7/8 | انتشار: 1392/11/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.